Jag reser ju en del med SJ fram och tillbaka mellan Stockholm och Göteborg. Därför är jag medlem i SJ prio och samlar på det viset poäng. Efter nästan 5 års resande har jag fått över 10 000 poäng och kan därför boka en resa helt gratis, jippie!!!!
Jag tänkte åka hem veckan innan påsk och vara i Åsa en hel vecka. Tänkte lyxa till det och åka ner på en lördag då det inte spelar någon roll vad det kostar. Så i måndags ringde jag och skulle boka. Mannen i luren sa att jag bara hade 9 000 poäng SJ dragit bort 1 300 poäng för att jag hade haft dom för länge. Så idiotiskt, jag hade alltså varit stamkund hos dom för länge och blir därför lite bestraffad. Detta hade ju SJ informerat om - att om jag inte förbrukade mina poäng innan årsskiftet skulle de dra bort lite poäng.............
Tydligen måste de "informerar" mig på min gamla e-mail adress som jag hade innan jag gifte mig och bytte namn. Dock har de ju min nya e-mail adress, då de skickat e-mail dit.
Jag va så paff så det blev ingen resa.
Idag tog jag nya tag och ringde och tänkte baske me få tillbaka mina poäng. Jag slog numret första gången 08:05. De sa att det skulle ta en kvart, efter 30 minuter så kom jag fram. När jag förklarat mitt ärende skickade hon vidare mig, och jag väntade i kö där ca 40 min där med innan ringsignalerna slutade med ett "inget svar" på display. En gång till.............och nu för 2 minuter sedan så hände det igen. Nu e klockan 9:48. Vad ledsen jag bli, jag orkar och hinner inte ringa igen.............
Det är ju inte alltid man har en 2 timmar till övers för att sitta i telefon kö, dock har jag lekt med Douglas samtidigt, packat väskan (ska på utflykt till kulturhuset), gått på toa (tur att de inte svarade då jag kissade), bytt blöja och lagt Douglas..........och nu bloggat.
Jag håller er uppdaterade över hur det går.........!
torsdag 4 februari 2010
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Ja du, vad säger man om SJ? Inte verkar de ha alla hästar i stallet jämt inte. Usch, låter riktigt jobbigt och tråkigt att sitta i kö så länge. Om jag vore du skulle jag nog ringa igen och be första bästa person som jag pratade med att be den som kan lösa ditt ärende att ringa upp dig. Och var sur och lagom arg! Du ska inte behöva sitta i kö hur länge som helst för något där de själva gjort fel. Lycka till!
SvaraRaderaKram // Linda